close

John Legend - All Of Me 歌詞翻譯


                       

What would I do without your smart mouth

如果沒有妳非常懂我的談天,我不知道要和誰講心裡話

Drawing me in, and you kicking me out

妳讓我沉陷於愛情中,又適時地把我推開

Got my head spinning, no kidding, I can't pin you down

讓我常常頭痛,這不是開玩笑的,我無法總是黏著妳

What's going on in that beautiful mind

在妳那個美麗的心靈,在想甚麼呢?

I'm on your magical mystery ride

我正在你神奇的、神秘的旅程當中

And I'm so dizzy, don't know what hit me, but I'll be alright

我覺得很暈,不知道是什麼打中了我,但是我都能承受

 

 

My head's under water

我的頭潛入我們一起嬉戲那湖中的水下

But I'm breathing fine

但我竟然還能夠好好地呼吸

You're crazy and I'm out of my mind

我想妳真的瘋了、而我也開始在我腦海裡幻想

 

 

Cause all of me

因為所有的我

Loves all of you

愛著妳的一切

Love your curves and all your edges

愛著妳所有的輪廓與姿態

All your perfect imperfections

愛著妳所有完美的不完美

 

 

Give your all to me

把妳的一切都給我吧

I'll give my all to you

我也會把我的一切全部給妳

You're my end and my beginning

妳是我的終點、也是我的起點

Even when I lose I'm winning

只要有妳,即使我輸了,也是贏了。

Cause I give you all of me

因為我會把我的一切全部給妳

And you give me all of you

而妳也會把妳的一切都給我

 

 

How many times do I have to tell you

我要告訴你多少次?

Even when you're crying you're beautiful too

即使妳在哭泣,你還是非常很美麗

The world is beating you down, I'm around through every mood

全世界都在打擊你的時候,我也感同身受

You're my downfall, you're my muse

妳讓我沉淪、你是我的繆斯女神

My worst distraction, my rhythm and blues

妳讓我瘋狂的分心、妳是我的節奏和藍調

I can't stop singing, it's ringing, my head for you

我無法停止唱歌,因為妳的一切都化作是旋律,我想寫給妳聽

 

My head's under water

我的頭潛入我們一起嬉戲那湖中的水下

But I'm breathing fine

但我竟然還能夠好好地呼吸

You're crazy and I'm out of my mind

我想妳真的瘋了、而我也開始在我腦海裡幻想

 

Cause all of me

因為所有的我

Loves all of you

愛著妳的一切

Love your curves and all your edges

愛著妳所有的輪廓與姿態

All your perfect imperfections

愛著妳所有完美的不完美

 

 

Give your all to me

把妳的一切都給我吧

I'll give my all to you

我也會把我的一切全部給妳

You're my end and my beginning

妳是我的終點、也是我的起點

Even when I lose I'm winning

只要有妳,即使我輸了,也是贏了。

Cause I give you all of me

因為我會把我的一切全部給妳

And you give me all of you

而妳也會把妳的一切都給我

 

 

Give me all of you

給我妳的一切吧

Cards on the table, we're both showing hearts

桌子上的卡片,我們都對彼此拿出寫著紅心的那張

Risking it all though it's hard

儘管很難,還是冒著風險向前

 

 

Cause all of me

因為所有的我

Loves all of you

愛著妳的一切

Love your curves and all your edges

愛著妳所有的輪廓與姿態

All your perfect imperfections

愛著妳所有完美的不完美

 

 

Give your all to me

把妳的一切都給我吧

I'll give my all to you

我也會把我的一切全部給妳

You're my end and my beginning

妳是我的終點、也是我的起點

Even when I lose I'm winning

只要有妳,即使我輸了,也是贏了。

Cause I give you all of me

因為我會把我的一切全部給妳

And you give me all of you

而妳也會把妳的一切都給我

 

I give you all of me

我給你我的一切

And you give me all of you

你給了我所有的你

oh...

哦…

arrow
arrow

    CrazyFinancier 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()